Bastiaan - Outsourcing Medewerker

Naam: Bastiaan
Woonplaats: Leiden
Aantal jaar werkzaam bij GOODZO: vanaf juli 2019
Laatste/huidige opdracht via GOODZO: Outsourcing Medewerker

Superkrachten: Microsoft 365, Monitoring (SCOM), sterk aanpassingsvermogen, passie voor het delen van kennis, zoekt harmonie, en een sterke baard.


Hoe ben je geïnteresseerd geraakt in IT?
Als klein kind kregen we een Commodore 64 thuis. Programma’s en spelletjes stonden nog op grote floppies en met een commandline moest je de programma’s inladen. Op de basisschool had ik inmiddels beschikking over Windows 95 met Office, en ik gebruikte Excel dan ook graag om mijn rekenhuiswerk te maken. Waar mijn klasgenootjes hun grafieken en tabellen tekende liet ik deze in prachtige kleuren uit de printer rollen. Toen ik wat ouder werd en zelf wat meer te besteden had begon ik mijn eigen pc’s te bouwen en vrienden te helpen met het bouwen van hun computers.

Mijn academische carrière is helaas nooit helemaal van de grond gekomen, maar ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar de wereld om mij heen. Via Goodzo krijg ik alsnog de kans en de mogelijkheid om mijn kennis te vergroten en het IT vakgebied te leren.

Hoe ben je bij GOODZO terecht gekomen?
Ik zat eventjes “tussen banen in” en toen kreeg ik van mijn vriendin een Instagram-reclame van GOODZO doorgestuurd. Voordat ik er goed en wel over nagedacht had of dat wat voor mij was had zij zelf al gesolliciteerd en was aangenomen. Omdat mijn vriendin enorm positief en enthousiast was over GOODZO heb ik toen besloten ook te solliciteren en ook ik werd aangenomen.

Hoe heb je je ontwikkeld sinds je bij GOODZO gestart bent? Zowel persoonlijk als professioneel. Wat heb je behaald?
Ik kwam binnen met enige basiskennis maar heel veel wist ik eigenlijk niet. Bij GOODZO kreeg ik de kans om gevorderde kennis op te doen, en dit vervolgens toe te passen in de praktijk. Ik vind dat de praktijk de beste leerschool is en bij GOODZO krijg ik alle kans en ruimte om mijn kennis te vergroten. In iets meer dan een jaar heb ik ontzettend veel geleerd, maar ondertussen kom ik elke dag nog wel iets nieuws tegen.

Hoe heb jij een verschil kunnen maken voor jouw opdrachtgever?
Ik heb binnen GOODZO een cursus opgezet voor nieuwe collega’s. Wanneer je bij GOODZO binnenkomt mag je meteen certificaten gaan halen. Voor deze certificaten is kennis nodig van systemen die een gemiddelde persoon nooit zal tegenkomen en dan is het lastig om daarover te leren uit een boek. In de cursus geven wij nieuwe collega’s de kans om hands-on te oefenen met deze systemen, zodat de stof uit de boeken ook tastbaar wordt. Deze training geven wij nu enkele maanden en we krijgen er ontzettend positieve reacties op.

Wat maakt je tot een GOODZO’er? En Wat maakt je tot een IT’er?
Als IT’er moet je natuurlijk kennis van zaken hebben. Je moet de systemen door en door kennen en wanneer er iets fout gaat het probleem snel herkennen en weten waar je de oplossing moet zoeken. Wat iemand daarnaast een goede GOODZO’er maakt is een enthousiast persoon die graag de klant wilt helpen. Voor mijzelf staat klanttevredenheid voorop. Het doet mij altijd deugd als ik bij de klant merk dat ik ze goed geholpen heb, of dat ik dat achteraf te horen krijg. Dat een klant echt tevreden was met me.

Wat zijn je ambities voor de toekomst?
Ondanks dat ik ontzettend veel geleerd heb in een jaar tijd, heb ik nog steeds het gevoel dat ik slechts het topje van de ijsberg heb ontdekt. Ik wil dus graag dieper duiken en mezelf richting systeembeheer toewerken. En hoe het vanaf daar loopt zie ik in de toekomst wel.

Waar ben je het meest trots op?
Ik ben erg trots op de trainingsdag voor nieuwe collega’s. Ik vind het ontzettend leuk om les te geven en kennis te delen. Ik ben zelf een jaar geleden begonnen met geringe kennis en nu sta ik voor de klas les te geven en zo mijn nieuwe collega’s een voorsprong te geven als ze het veld in gaan. De positieve reacties geven mij dan enorm veel voldoening en motivatie en energie om ermee door te gaan.

Nieuwsgierig naar meer?

Neem contact op!

Wij vertellen graag over wie we zijn, wat we doen en wat we weten. Over detachering, applicaties, werkplekbeheer, IT Traineeships, noem maar op. Dus neem eens contact op via e-mail, social media of ouderwets via de telefoon. Tot snel!