“Ik ken de organisatie, dus kan ik gemakkelijker proactief zijn.”

Als Functioneel Applicatiebeheerder Dynamics AX en Sana bij Medux, heeft Rick hard gewerkt om de organisatie goed te leren kennen. Zo kan hij nu beter initiatief nemen en vooruit werken. “Het einde van het jaar is een drukke periode voor Medux, doordat we in oktober zijn begonnen met voorbereidingen, kunnen we de drukte straks beter aan. En dat is natuurlijk fijn voor de eindgebruikers en klanten.”

AX & Sana

Voor Sana krijgen we de verzoeken binnen vanuit ‘Team Online’ en voor AX kunnen we verzoeken van iedereen krijgen. Meestal van de vestigingsmanagers. Het kennisniveau tussen de mensen die de verzoeken inbrengen is groot en daar moet je goed mee omgaan. Sommige mensen hebben je nodig als begeleider in een proces of oplossing, terwijl je met andere mensen echt kunt sparren over een oplossing.

Complexiteit geeft energie

Wanneer een incident met een ‘trucje’ op te lossen is, dan geeft mij dat niet echt voldoening. Het oplossen van verzoeken die meer tijd en moeite kosten, voelen vaak als een overwinning. Dat je na twee dagen schakelen terugkomt van de lunch en je oplossing blijkt te werken. En dat je dan degene met wie je samengewerkt hebt belt en dat je van blijdschap de crackers hoort vallen, dat geeft mij energie. Het is het doel om de oorzaak aan te pakken, niet alleen het symptoom te bestrijden.

Meer initiatief

Daarom geven changes mij ook voldoening. Je werkt aan de toekomst en strategie, maar pakt vooral ook een probleem structureel aan. Toen ik net bij Medux begon, kende ik de organisatie nog niet zo goed. Inmiddels ben ik meer aangesloten en op de hoogte en dan is het makkelijker om initiatief te nemen en proactief te zijn.

De drukte voor zijn

Het einde van het jaar is altijd een drukke tijd voor Medux. Vorig jaar was er een flinke backlog ontstaan. Dit jaar wordt er ook een nieuwe vestiging geopend en er komt een nieuwe release van Sana aan. Extra druk dus. In oktober zijn we al begonnen met de voorbereidingen, zodat we de drukte aankunnen. Daar heb je dan dubbel profijt van. Het team heeft minder werkdruk en, belangrijker, de klanten en gebruikers hoeven niet lang te wachten op een oplossing.

Regie houden en impact maken

In het begin had ik wat moeite met het verkrijgen van overzicht en begrijpen van interne processen. Het fijne aan GOODZO is dat je er dan niet alleen voor staat, je gaat er met z’n allen voor. Met coaching van een GOODZO collega hebben we structuur in het werk en de meetings gebracht. De sfeer rondom het systeem is nu een stuk positiever en dat bevestigt dat je goed bezig bent.
Van een collega bij Medux met overkoepelende functie, kregen we het compliment dat alles veel beter gedocumenteerd is, dat we veel kennis hebben opgedaan en beter zijn geworden in het begeleiden van changes en aanvragen.

Single Point of Failure

Ik zit nu ruim 9 maanden bij Medux en heb erg mijn best gedaan om het systeem en de organisatie goed te kennen en begrijpen. En dat heeft effect gehad. Onlangs werd ik de Single Point of Failure voor Sana genoemd. Dat is natuurlijk niet goed en gaan we iets aan doen, maar stiekem ben ik daar toch trots op. En het geeft mij het vertrouwen om alvast na te denken over waar ik in het eerste kwartaal van 2022 impact mee wil maken bij GOODZO. Ik heb er nu al zin in!

Zoek jij iemand als Rick om jouw team te versterken? Neem dan eens contact met ons op!

Nieuwsgierig naar meer?

Neem contact op!

Wij vertellen graag over wie we zijn, wat we doen en wat we weten. Over detachering, applicaties, werkplekbeheer, IT Traineeships, noem maar op. Dus neem eens contact op via e-mail, social media of ouderwets via de telefoon. Tot snel!