Soraya - Mendix Trainee

Naam: Soraya
Woonplaats: Vlaardingen
Aantal jaar werkzaam bij GOODZO: 1 jaar
Huidige opdracht via GOODZO (bedrijf en functie): Mijn vorige opdracht was als Fusie Helpdesk en Servicedesk medewerker. Momenteel ben ik bezig met de Mendix bootcamp waarbij we een applicatie voor een opdrachtgever bouwen.

Hoe ben je geïnteresseerd geraakt in IT?

Ik ben eigenlijk van kinds af aan al bezig met IT. Dat begon met het uit elkaar halen van een kapotte computer omdat ik de nog werkende onderdelen wilde hergebruiken. Een goede vriend van mij maakte websites en daar was ik ook wel in geïnteresseerd, dus uiteindelijk ben ik een opleiding Applicatieontwikkeling gaan doen. Ik heb ook nog even aan een carrière switch gedacht en aan de Universiteit Leiden Koreastudies en Chinastudies gestudeerd. Maar helemaal van het IT-pad ben ik nooit afgeraakt, om bij te verdienen als student werkte ik namelijk als freelance web developer.


Hoe ben je bij GOODZO terecht gekomen?

Na het behalen van mij propedeuse Chinastudies ben ik gaan nadenken over wat ik nou echt wil en toen kwam ik tot de conclusie dat ik veel liever met IT bezig ben. Omdat mijn kennis niet meer helemaal up-to-date was, leek een traineeship de beste manier om de IT weer in te stromen. Toevallig kwam ik een advertentie van GOODZO tegen op Facebook. De mogelijkheid om op hoog tempo certificeringen te behalen, veel praktijkervaring op te kunnen doen, zelf de touwtjes in handen hebben betreft mijn carrière en de manier waarop GOODZO hierbij ondersteuning biedt, sprak me erg aan. Twee klikken, een telefoongesprek en een assessment dag later mocht ik mij officieel GOODZO’er noemen!


Hoe heb je je ontwikkeld sinds je bij GOODZO gestart bent? Zowel persoonlijk als professioneel.

Ik heb eigenlijk een hele lange tijd maar wat aangerommeld in de IT. Door de certificeringen die ik bij GOODZO heb behaald heb ik parate kennis en ben ik veel zelfverzekerder in mijn schoenen gaan staan, betreft mijn werkzaamheden. Tijdens mijn opdrachten via GOODZO heb ik vooral veel geleerd over werken in een team en wat mijn voorkeuren hierin zijn. Dat is iets waar ik als freelancer niet veel mee te maken had. Ook op persoonlijk gebied ben ik zelfverzekerder geworden, omdat GOODZO mij kansen geeft om te laten zien wat ik in huis heb en waardering voor behaalde resultaten toont.

Hoe heb jij een verschil kunnen maken voor jouw opdrachtgever?

Tijdens mijn werkzaamheden voor mijn laatste opdrachtgever heb ik me op verschillende vlakken bewezen. Het was in eerste instantie de bedoeling dat ik de Servicedesk voor 3 maanden zou versterken maar ik werd al snel ingezet op de Fusie Helpdesk waar we ons bezig hielden met de migratie van ruim 3.000 medewerkers.

Op de Fusie Helpdesk kreeg ik de kans om meer initiatief te tonen. Door te herkennen wanneer er snel actie nodig was en te schakelen met beheerders van verschillende afdelingen was ik in staat problemen in de kiem te smoren. Ook heb ik me beziggehouden met het opbouwen van een kennissysteem en heb ik in samenwerking met de marketingafdeling gebruikersinstructies geschreven. Na de migratie is de Fusie Helpdesk opgeheven en ben ik bij de opdrachtgever gebleven om de Servicedesk opnieuw te versterken.

Op de Servicedesk nam ik, naast mijn reguliere werkzaamheden, taken die anders bleven liggen op me. Omdat ik inmiddels zo veel kennis over de gang van zaken had was ik op een gegeven moment het aanspreekpunt voor veel van de andere medewerkers van de Servicedesk. Het tonen van initiatief en het feit dat ik echt inzet toonde voor de organisatie zorgde ervoor dat ik een onmisbaar deel van het team was.


Wat maakt je tot een GOODZO'er? En wat maakt je tot een IT'er?

Ik denk bij alles altijd: “Dat moet toch makkelijker kunnen?” Ik vind het vervolgens geweldig om me met de puzzel “Maar hoe dan?” bezig te houden. Omdat de IT zich zo snel ontwikkelt is het belangrijk om flexibel te zijn en in de ontwikkelingen mee te gaan. Het vinden van de juiste puzzelstukjes die je nodig hebt om tot een oplossing te komen is een uitdaging die goed bij me past.

Bij GOODZO hebben we het heel gezellig met elkaar nadat het harde werk erop zit. Je merkt dat iedereen zich echt thuis voelt, ondanks dat we allemaal op andere locaties werken en elkaar dus niet vaak zien. Dit geeft energie en dat moedigt je aan om hard aan je carrière door te bouwen.

Drive en passie voor IT, en daarnaast ook kracht halen uit de prestaties van collega’s, dat is wat me een GOODZO’er maakt.


Wat zijn je ambities voor de toekomst?

Momenteel neem ik deel aan de Mendix Bootcamp, waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Ik wil mijn Mendix vaardigheden op snel tempo verder ontwikkelen zodat ik aan veel leuke Mendix projecten kan werken en een mooi portfolio kan opbouwen. Daarnaast wil ik graag alsnog een universitaire diploma binnenslepen, en dat is mogelijk bij GOODZO!

“In 6 weken een heel bedrijfsproces geautomatiseerd, deze meid doet het gewoon” - Robin, Mendix Bootcamp Trainer


Waar ben je het meest trots op?

Dat ik de stap heb genomen om toch weer te gaan doen waar ik het meeste van houd, dat ik heb bewezen dat ik me snel onmisbaar in een team kan maken, en dat ik alle kansen die zich voordoen aangrijp.

Nieuwsgierig naar meer?

Neem contact op!

Wij vertellen graag over wie we zijn, wat we doen en wat we weten. Over detachering, applicaties, werkplekbeheer, IT Traineeships, noem maar op. Dus neem eens contact op via e-mail, social media of ouderwets via de telefoon. Tot snel!