'Onze merkwaarden matchen heel sterk met die van Goodzo'.

De Goudse Verzekeringen
lezen

Nadat De Goudse Verzekeringen en Goodzo jarenlang samenwerkten op het gebied van support, was het tijd voor een volgende stap. Remy Zuiderwijk (29) werkt sinds april als applicatiebeheerder op Vulnerability Management. Maar wat is dat? Waarom is het zo belangrijk? En wat maakt Goodzo de ideale partner voor deze service? Dat vertelt Remy samen met Koos Broodbakker (DevOps Teammanager Core ICT).

Koos: Om maar direct met de deur in huis te vallen: één van de redenen waarom Goodzo en De Goudse zo goed met elkaar matchen, is iets wat ik de snapsnelheid noem. Als ik een probleemstelling heb en aan Goodzo vraag of ze mij kunnen helpen, snappen ze in no-time het probleem en vinden ze ook nog eens razendsnel iemand die perfect in onze organisatie past. Zowel de account managers met wie ik samenwerk als de consultants die Goodzo levert begrijpen heel goed wat het vraagt om hier te werken.

Remy: En dat terwijl je ook wel een beetje in het diepe wordt gegooid. Maar dat is heel goed, daar leer je van. Goodzo is in staat om de juiste mensen op de juiste plek neer te zetten, dat voel ik zelf ook heel erg.

Koos: Dat zegt veel over de selectieprocedure van Goodzo. Ze staan voor no nonsense, snel willen schakelen en volgens bepaalde richtlijnen willen werken. Wat je heel duidelijk ziet is dat de kandidaten een leven vóór de IT hebben gehad. Ze hebben veel kennis en ervaring die ze op andere plekken hebben opgedaan, en in dit werk gebruiken. Ze zijn heel volwassen in het indelen van hun professionele leven.

Het draait om meedenken, de klantvraag willen begrijpen en eigenaarschap oppakken.

Remy: Ik heb inderdaad gezondheidswetenschappen gestudeerd, en nu doe ik Vulnerability Management bij een verzekeringsmaatschappij. Maar dat werkt gewoon goed, ook omdat ik vanuit Goodzo veel ondersteuning krijg en je IT-carrière zorgvuldig wordt opgebouwd. Ik begon bij Parnassia op de servicedesk, daar leer je de vertaalslag te maken tussen IT en de eindgebruiker. Je moet goed communiceren en hulpvaardig zijn. Kortom: empathie uitstralen. Daarmee kom je uiteindelijk het verst. Als ik naar mijn collega's kijk, zie ik dat ook. We zijn misschien geen hardcore IT'ers, maar onze sociale kant is dusdanig ontwikkeld dat we van grote waarde zijn.

Koos: Het draait om meedenken, de klantvraag willen begrijpen, eigenaarschap oppakken. Dat past bij Goodzo en dat past ook heel erg bij De Goudse. We zijn no-nonsense, eigenzinnig, we varen onze eigen koers. En dat matcht heel goed met de kernwaarden van Goodzo.

Remy: Ik weet nog goed dat toen ik hier net kwam, mij op het hart werd gedrukt dat dit een familiebedrijf is. Dat merk je ook aan alles. De mensen zijn sociaal, empathisch, denken met je mee. Dat voelde als een hele natuurlijke overgang.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

"

We moesten het wiel opnieuw uitvinden, maar Vulnerability Management is echt serious business geworden.

Koos: Op onze afdeling is dat ook extra belangrijk, want we werken voor onze medewerkers. Dat zijn onze eindgebruikers en daar hebben we er bijna 900 van. Iedereen heeft een eigen device en het is onze taak om die zo veilig mogelijk te houden. Dat is een actueel en heel lastig thema. We steken steeds meer effort en energie in het veilig houden van onze systemen. Eerst deden we dat reactief, maar de komst van Remy is de eerste stap naar een proactief beleid. En dat levert hele positieve ontwikkelingen op.

Remy: Dat was nog een behoorlijke uitdaging, om vanuit min of meer niets te beginnen. We kwamen er redelijk blanco in, het was zoeken naar het doel en hoe we dat zouden gaan bereiken. Maar dat is uiteindelijk heel goed gegaan, Vulnerability Management is echt serious business geworden.

Koos: Deze opstartfase zegt ook echt iets over Remy en Goodzo. Hij moest echt het wiel opnieuw gaan uitvinden, hij moest met zijn kennis en skills zijn ding gaan doen. Toen is Remy heel slim de verbinding gaan zoeken met de product owners. Uiteindelijk moeten we er voor zorgen dat De Goudse alles onder controle heeft, dat we niet achter de feiten aan lopen. Er is ons alles aan gelegen om digitale veiligheid te waarborgen.

Remy: Het is heel verantwoordelijk werk, maar het blijft proactief. Het gaat dus met name om het spotten en dichtstoppen van kwetsbaarheden en voorkomen dat er dingen mis gaan.

Koos: En dat is tien keer beter dan genezen. Dit proces heeft echt topprioriteit voor ons. Ook om te toetsen of proactief Vulnerability Management iets is om standaard in ons werk op te nemen. Als dit een succes wordt, en dat is het eigenlijk al, moeten we na gaan denken of we hier echt iemand voor in dienst gaan nemen. Uiteindelijk wil iedereen een veilige werkplek. Voor ons als bedrijf is dat ook echt van levensbelang.

Het is in ieders belang dat we onze digitale werkplekken zo veilig mogelijk houden.

Remy: Maar niet iedereen wil daar moeite voor doen. Dat snap ik ook wel, het updaten van je laptop komt nooit goed uit. Daarom zoek ik heel actief contact met de eindgebruikers en leg dan uit waarom het essentieel is om mee te werken. Dat wordt heel erg gewaardeerd. Het komt altijd ongelegen, maar het is in ieders eigen belang dat we onze digitale werkplekken zo veilig mogelijk houden.

Koos: Onze digitale slotgracht moet groter zijn dan die van onze buren, om het zo maar te zeggen. De grootste dreiging komt onbewust bij je medewerkers vandaan. Daarom geven we bijvoorbeeld ook awareness-cursussen. En de komst van Remy draagt echt bij aan een verdere bewustwording en professionalisering. Hij is de eerste niet-servicemedewerker die we via Goodzo hebben binnengehaald. Goodzo kan ook veel meer dan dat. Daar zijn we heel erg blij mee, het zou heel goed kunnen dat we daar in de toekomst nog veel meer gebruik van gaan maken.

Remy: Dat is ook waar ik heel erg mee bezig ben. Ik wil bereiken dat hier straks een heel duidelijk en duurzaam ingericht proces staat, zodat een eventuele opvolger direct aan de slag kan. We zetten hier een structuur neer waar De Goudse echt iets aan heeft.

Koos: Goodzo heeft keer op keer bewezen een meerwaarde te zijn bij onze IT-uitdagingen. Dat geldt voor de servicedesk, maar zeker ook voor deze opdracht. Samen werken we hard aan het verder professionaliseren en veilig houden van ons mooie bedrijf.

Join the new breed
of IT. Sluit je aan bij Goodzo.

Neem contact op

met

Sebastiaan

We vertellen je graag meer over hoe we werken en hoe we jouw organisatie verder kunnen helpen. Laat je gegevens achter. Dan neemt een van onze mensen zo snel mogelijk contact met je op. Zonder dat je direct al ergens aan vast zit, natuurlijk.

Meer weten over jouw
IT-Carrière bij Goodzo?

Meer weten over jouw IT-carrière bij Goodzo? Bekijk dan ons IT Growth Program. We vertellen je precies hoe we jouw nieuwe carrière in de IT vormgeven.

Stel je vraag

We vertellen je graag meer over onze diensten, hoe we werken en hoe we jouw organisatie verder kunnen helpen. Laat je gegevens en je bericht achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Bedankt, we hebben je inzending ontvangen!
Er ging iets mis tijdens het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.