'Onze mensen onderscheiden zich door verder te gaan waar anderen stoppen.'

Maarten Speelpenning
lezen

Al vanaf dat Maarten Speelpenning nog een klein jongetje was, zat hij met zijn neus in de computers. Nu heeft hij zich bij Goodzo ontwikkeld tot Manager Cloud Services, en zit hij geregeld om de tafel met de directies van onze opdrachtgevers. Alles met één doel: de IT vóór een organisatie laten werken.

Bijna zes jaar loop ik nu alweer rond bij Goodzo. Een vriend van me werkte hier en toen ik bij mijn vorige werkgever niet meer zo op mijn plek zat, leek me dit een mooie nieuwe stap. En dat was het, want inmiddels heb ik bijna alle hoeken van het bedrijf gezien: ik begon op de servicedesk en ben nu Manager Cloud Services. Dat zijn mooie stappen geweest. Nu houd ik me ook heel erg bezig met innovatie en de toekomst van ons bedrijf. We moeten als Goodzo altijd voorop blijven lopen.

In tegenstelling tot veel anderen bij Goodzo heb ik wél een technische achtergrond. IT is altijd mijn passie en hobby geweest, mijn vader had ook een eigen IT-bedrijf. Vroeger hadden we daardoor thuis de nieuwste computers staan en ik mocht ook mee naar klanten: kabels trekken, werkplekken fixen. Ik rolde er zo in, een mooie tijd was dat. En van mijn vader moest ik eerst altijd alles zelf proberen, en daarna pas om hulp vragen. Dat is een waardevolle les geweest.

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

"
Onze mensen onderscheiden zich echt door hun intrinsieke motivatie om door te gaan waar anderen stoppen en de bereidheid om dingen te doen voor andere mensen

De Goodzo-mentaliteit

Het is ook een les die ik anderen probeer te leren. Als manager heb je een goede dag gehad wanneer de dingen lopen zoals ze zouden moeten lopen. Ik kan mijn werk niet doen zonder hulp van anderen. Dus is het ook aan mij om die anderen te begeleiden. Maar dus wel op dezelfde manier als mijn vader het vak aan mij leerde: eerst zelf het probleem op proberen te lossen, daarna komen we je helpen. Als je die mentaliteit omarmt, kom je heel ver. Dat is omdat je zelf leert zoeken. Voor mij is dat ook echt een Goodzo-mentaliteit.

Onze mensen onderscheiden zich echt door hun intrinsieke motivatie om door te gaan waar anderen stoppen en de bereidheid om dingen te doen voor andere mensen. Als je iets wil, is er altijd een weg. Dat geldt ook voor je carrièrekansen. De mogelijkheden zijn er, het is aan de mensen zelf om die vervolgens te benutten. Maar dat betekent niet dat we hier een harde organisatie zijn, helemaal niet. Er lopen hier alleen maar heel erg betrokken mensen rond, betrokken met hun werk én met elkaar. We doen er ook veel aan om dat zo te houden, met borrels, feestjes, workshops. We bezuinigen daar niet op, dat gemeenschappelijke Goodzo-gevoel is echt enorm belangrijk.

Impact van techniek

Dat helpt je als organisatie ook om te groeien. We willen verder, met meer klanten, dezelfde hoge kwaliteit van dienstverlening en steeds meer nieuwe goede mensen. We willen er samen voor zorgen dat we IT inzetten om de eindgebruikers gelukkig te maken. Het is een ontwikkeling die ik zelf ook door heb gemaakt. Van nature ben ik echt een techneut. Mijn eerste gesprekken op de servicedesk voerde ik ook als techneut. Maar iemand met een probleem heeft helemaal geen belang bij het technische verhaal, die wil gewoon geholpen worden. Ik heb daar inmiddels een mooie middenweg in gevonden. Want ja, techniek moet werken voor de eindgebruiker. Maar techniek moet ook een maatstaf zijn, zeker op gebied van security. Het is aan ons om aan de eindgebruiker uit te leggen wat de impact van techniek is op de manier waarop hij of zij met bijvoorbeeld een app werkt. Het instellen van een tweestapsverificatie doen we met een reden, namelijk: een veiliger systeem bouwen. We doen dat niet met het doel om de eindgebruiker eens even lekker in de weg te gaan zitten. Maar het is heel erg belangrijk om die keuzes dus uit te leggen. Dat zorgt voor meer begrip en minder frustratie.

Transparantie en sympathie

Wat daarbij helpt is iets dat we User Adoption noemen. Dat houdt in dat we de eindgebruiker meenemen binnen de veranderingen die we in bijvoorbeeld applicaties doorvoeren. Bij iedere grote implementatie die we doen, zit een adoptietraject inbegrepen. Daar horen trainingen bij voor eindgebruikers, maar we gaan ook in gesprek met de directie en management van onze opdrachtgevers. Zij moeten de verandering namelijk waarborgen. De hele organisatie moet de ontwikkelingen dragen. Anders krijg je frustraties, gaat de productiviteit omlaag en werkt IT dus niet vóór je. Terwijl dat juist ons doel is.

Het is voor mij de kern van ons werk. Ik ben pas tevreden wanneer IT werkt voor de eindgebruiker. Dat is empathie, in ons vak. De waarom in een vraagstuk is heel belangrijk. Je moet je altijd afvragen wat jouw product gaat doen voor een organisatie. Dat leggen we dan ook graag uit. Transparantie is enorm belangrijk, als je uitlegt waarom je iets doet en dat ook nog eens een beetje sympathiek brengt… dan wil iedereen naar je luisteren. Of je nou in de directie zit of in een werkgroep: dat is de essentie van ons verhaal.

Join the new breed
of IT. Sluit je aan bij Goodzo.

Neem contact op

met

Meer weten over jouw
IT-Carrière bij Goodzo?

Meer weten over jouw IT-carrière bij Goodzo? Bekijk dan ons IT Growth Program. We vertellen je precies hoe we jouw nieuwe carrière in de IT vormgeven.

Stel je vraag

We vertellen je graag meer over onze diensten, hoe we werken en hoe we jouw organisatie verder kunnen helpen. Laat je gegevens en je bericht achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Bedankt, we hebben je inzending ontvangen!
Er ging iets mis tijdens het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.